ZAJĘCIA
SMYKOSENSORYKA
Zajęcia, na których uczymy dzieci poznawać świat wszystkimi zmysłami. To czas, w którym dzieci mają możliwość doświadczenia i poznania otaczającego ich świata bosymi stópkami, brudnymi rączkami, wąchającym noskiem, smakującym językiem, szeroko otwartymi oczkami i słuchającymi uszkami.
BABY ENGLISH
Zajęcia z języka angielskiego odbywają się dwa razy w tygodniu po 30 minut i obejmują głównie zagadnienia z życia codziennego. Nauka przez zabawę z elementami metody Helen Doron. Śpiewanie piosenek, powtarzanie tych samych wersetów, malowanie i cały czas rozmowa z dziećmi w języku angielskim, by mogły się troszkę z nim oswoić.
LOGORYTMIKA
Zajęcia logorytmiczne są połączaniem rytmiki z terapią logopedyczną. Odbywają się raz w tygodniu. Dzieci uczą się na nich wysłuchiwania i różnicowania różnych dźwięków, w tym dźwięków mowy, a także usprawniają pod względem ruchowym całe ciało, tak by nabrało gotowości do właściwego wymawiania głosek, wyrazów i zdań. Logorytmika jest pozytywną formą spędzania czasu, a zajęcia prowadzone w formie zabawy, przynoszą nie tylko wiele korzyści, ale i radości!
JOGA DLA DZIECI
Joga to wyjątkowa aktywność, którą dzieci mogą cieszyć się w przyjemnym i zrelaksowanym otoczeniu. Joga dla dzieci poprawia zdrowie i zwiększa dobre samopoczucie. Rozwija koncentrację, świadomość ciała i pewność siebie. Dzieci, które uczestniczą w zajęciach jogi rozwijają też równowagę, elastyczność i siłę.
BAJKOTERAPIA
Wszystkie dzieci lubią słuchać bajek, a szczególnie te najmłodsze, dlatego nie mogło w planie zajęć ich zabraknąć. Czytanie i słuchanie bajek pomaga dzieciom w wielu trudnych sytuacjach emocjonalnych, a także jest doskonałą metodą relaksacyjną. Odpowiednio dobrane i opowiedziane bajki pomagają dzieciom poznawać świat, czy uczyć ich nowych czynności. Bajki pozwalają dzieciom wyciszyć się przed drzemką.
RYTMIKA DLA SMYKA
Zajęcia ruchowe z muzyką, na których dzieci podejmują wraz z ciociami pierwsze próby śpiewu i tańca – ilustrują w ten sposób tekst piosenki. Ciocie uczą też dzieci klaskania, tupania, podskoków, gestów, krzyków, wykonywania rytmicznych ruchów ciałem i maszerowania.
ZABAWY Z CHUSTĄ KLANZY
Zabawy z chustą Klanzy łączą wrażenia wzrokowe i dotykowe z ruchem, wprowadzają radosny nastrój oraz odprężenie. Jest bajecznie kolorowa dlatego wzbudza ciekawość wszystkich dzieci. Chusta Klanzy dostarcza wielu wrażeń uczestnikom zabaw, wprowadza tajemniczą atmosferę, a przy tym pobudza wyobraźnię i wyzwala pozytywne emocje. Jest jednocześnie odpowiedzią na pytanie jak zachęcić dzieci do działania w grupie.
MUZYKA DLA SMYKA
Na zajęciach muzycznych śpiewamy razem z dziećmi piosenki. Często łączyły muzykoterapię z rytmiką. Uczymy też dzieci samodzielnego wydobywania dźwięków. Muzykoterapię stosujemy również jako metodę relaksacyjną pozwalającą wyciszyć dzieci przed drzemką. Stosujemy ćwiczenia oddechowe w pozycji leżącej i siedzącej tak, aby wzmocnić odprężenie fizyczne i psychiczne.
ZAJĘCIA I ZABAWY MANIPULACYJNO – KONSTRUKCYJNE
Podczas tych zajęć, które są świetną zabawą, dzieci uczą się budować konstrukcje z klocków, które z wielką ochotą potem burzą. Z pomocą cioć uczą się szeregować klocki, manipulować nimi, a także układać grupy tych samych kolorów. Nakładają kółka na piramidę oraz dopasowują odpowiednie kształty do otworów. Dzięki takim zabawom rozwija się u nich koordynacja ruchowa i zręczność. Usprawnia się praca dłoni, zwłaszcza palców i nadgarstków. Zabawy manipulacyjno-konstrukcyjne usprawniają procesy myślenia i koncentracji, ćwiczą cierpliwość i wytrwałość.
ZAJĘCIA KULINARNE
Raz w miesiącu dzieci z pomocą cioć przygotowują pyszne i zdrowe jedzenie. Kręcą, mieszają, dosypują, wałkują, smakują i dekorują przygotowane przez siebie pyszności.
ZAJĘCIA PLASTYCZNE
To bardziej zabawa niż prawdziwe malowanie. Do zajęć wykorzystujemy różnorodne techniki: malowanie palcami, rysowanie świecą czy malowanie kredkami świecowymi. Podejmujemy pierwsze próby lepienia z plasteliny i modeliny, malowania pędzlem, wykonywania stempelków. Kleimy prace z włóczek, szmatek, kasz i makaronów, bawimy się gliną, masą papierową i wieloma innymi. Zajęcia te rozwijają dziecięcą wyobraźnię, zdolności manualne, ekspresję plastyczną, pomagają uwierzyć we własne siły, wzmagają poczucie własnej wartości oraz uczą cierpliwości.
EDUKACJA ZDROWOTNA
Zajęcia te mają na celu wspomagać rozwój fizyczny dziecka poprzez codzienną gimnastykę, zabawy na świeżym powietrzu, na placu zabaw, trening czystości oraz naukę nabywania nawyków higieniczno – zdrowotnych.